Stroke 38Stroke 36Stroke 34Stroke 32Stroke 30Stroke 28Fill 26Group 14Fill 26Stroke 28Stroke 30Stroke 32Stroke 34Stroke 36Stroke 38

Boek

Selecteer de datum waarop je wilt komen, het tijdslot en de voorkeur van de fotograaf. Betaal vervolgens gemakkelijk je bijdrage via Ideal.

Stroke 24Stroke 22Stroke 20Stroke 18Fill 16Group 15Fill 16Stroke 18Stroke 20Stroke 22Stroke 24

Word gefotografeerd

Neem je boekingsbevestiging mee naar de locatie ga de makeup in, wordt gefotografeerd en selecteer je beelden.

Stroke 14Stroke 12Stroke 10Stroke 8Stroke 6Stroke 4Fill 1Group 3Fill 1Group 16Group 3Fill 1Stroke 4Stroke 6Stroke 8Stroke 10Stroke 12Stroke 14

Steun Plastic Soup Foundation

De volledige winst zal worden gedoneerd aan de plastic soup foundation. De fotografen visagisten en alle andere vrijwilligers ontvangen geen compensatie voor hun diensten.

Voorafgaand aan het event

Het kost €75,-. Hiervoor krijg jij 2 foto’s geschoten door topfotografen.

Zorg dat je de bevestigingsmail mee hebt. Deel deze mail niet met anderen want zodra we de unieke code hebben afgestreept dan is deze niet meer geldig.

Via ons boekingssysteem kom je automatisch uit bij een iDeal betaalmethode.

Lekker Hollands, met de fiets. Dit is het snelst en milieuvriendelijkst. Of met tram 13 of 18, halte Marco Polostraat. Kan het niet anders, dan kan je ook met de auto komen. Er zijn betaalde openbare parkeerplekken rondom MidWest.

Er zit een parkeergarage onder het Mercatorplein en er zijn parkeerplekken rondom de locatie Midwest. Overal is betaald parkeren. We adviseren je met de fiets of met het ov te komen.

Ja hoor, op bij locatie MidWest zijn twee lekkere tuinen waar koffietjes gedronken kunnen worden en er zullen een paar andere activiteiten te doen zijn. Jouw fotoshoot is echter wegens drukte alleen beschikbaar voor jou.

Helaas is dit niet mogelijk. Twee mensen gezamenlijk fotograferen duurt exponentieel langer. We willen zorgen dat jouw foto helemaal naar wens is, met twee personen is dit lastiger te verwezenlijken.

Je mag mee met iemand die wordt gefotografeerd en je kan dan wachten op die persoon. Uit veiligheidsoverwegingen mag je niet vrij rondlopen door de locatie maar alleen op het verzamelplein en de tuinen. Je kan een kop koffie kopen en lekker lunchen. Ook is er informatie te vinden over de Plastic Soup Foundation en zijn er wat activiteiten te doen.

Kom je nou mee met iemand die gefotografeerd wordt en wil jij toch ook op de foto dan kan je overleggen met een hostess of er nog plek is die dag en die plek ter plekke boeken via je telefoon.

Het event duurt twee dagen van 9:40 tot 19:20 maar voor bezoekers die op de foto komen duurt het bezoek ongeveer 1 uur.

Deel het event @thesophoproject via Instagram of Facebook of deel het met je vrienden of collega’s door bijvoorbeeld met ze te kletsen.

Omdat wij een stichting zijn zonder winstoogmerk betaal je bij ons geen BTW. Je kan wel als je de foto gebruikt voor persoonlijke marketing van je bedrijf zoals je profielfoto op LinkedIn de kosten opvoeren binnen je boekhouding. Als je hier een factuur voor wilt ontvangen, dan kan je een email sturen naar info@sopho.nl.

Je wordt geacht 15 minuten voor aanvang aanwezig te zijn. Maar er kan iets onverhoopt gebeuren, bruggen staan open en het ov staakt spontaan, wat dan? Als je 10 minuten te laat bent kan je nog wel op de foto maar de kans bestaat dat je dan niet meer in de make-up kan. Ben je 15 minuten te laat dan ga je rechtstreeks naar de fotograaf zonder makeup. Ben je meer dan 15 minuten te laat dan moeten we helaas door met ons schema. Er zal geen restitutie mogelijk zijn.

In verband met een planning kunnen wij geen kaarten meer terugnemen na verkoop. je kan je kaartje natuurlijk ook cadeau doen aan een vriend of vriendin en je zal sowieso altijd het goede doel steunen.

Ja dit is toegestaan, mail dan je bevestigingsmail naar degene aan wie je het verkoopt of cadeau geeft. Diegene heeft namelijk jouw unieke toegangsnummer nodig. Mail vervolgens naar info@sopho.nl de naam van degene die jouw plek overneemt. Pas op, als dit nummer eenmaal is weggestreept door de organisatie omdat iemand zich heeft gemeld met dit nummer kan dit nummer niet nogmaals gebruikt worden.

Ben je onder de 16, dan heb je toestemming nodig van één van je ouders om gefotografeerd te worden op ons event. Eén van je ouders zal ook bij de shoot aanwezig moeten zijn. Bij de entree kan de hostess om je ID vragen.

Tijdens het event

Helaas is dit niet mogelijk. Twee mensen gezamenlijk fotograferen duurt exponentieel langer. We willen zorgen dat jouw foto helemaal naar wens is, met twee personen is dit lastiger te verwezenlijken.

Na ontvangst bij een hostess van Sopho word je naar je eigen visagist gestuurd. Deze visagist blijft bij je tot de shoot is afgelopen. Zie deze visagisten als je begeleiders in je avontuur. De visagie en voorbereiding duurt ongeveer 20 minuten. Hierna zal je samen met je visagist naar één van de fotografen gaan. De fotograaf zal nu samen met jou gaan werken aan het perfecte plaatje. Vanuit hier kan je samen met de assistent-fotograaf door je foto’s lopen en je keuze maken, je mag 2 foto’s kiezen. Ten slotte kom je weer terug in de algemene ruimte en kan je nog informatie inwinnen over het goede doel wat we steunen, de Plastic Soup Foundation.

Onze visagisten geven jou een mooie touchup zodat je lekker fris op de foto staat. Een mooie eyeliner, of een perfecte lip gaan zeker lukken. ook wat extra volume in het haar of voor de mannen het haar goed in model brengen gaat ook lukken. Helaas kunnen ze niet je haar helemaal in de krul zetten of je gezicht vol met glitters plakken. Ze gaan met je mee naar de set en zorgen ook dat je tijdens de fotografie er van je beste kant uit blijft zien. We fotograferen mooie natuurlijke portretten die gericht zijn om jou persoonlijk goed in naar voren te laten komen.

Het handigste is dat je al de outfit draagt waarmee je op de foto wilt. Natuurlijk kan je een jasje snel uit of aantrekken, dat is geen probleem. Voor een volledige, in privacy, kledingwissel hebben wij niet de ruimte en de middelen voor.

Ja, de fotograaf fotografeert in zijn eigen stijl, tijdens de shoot kan je soms even meekijken en je wensen uitspreken. Na de shoot ga je samen met de assistent-fotograaf je foto’s uitzoeken.

Na het event

We doen er alles aan om jou gekozen foto’s zo snel mogelijk af te ronden. We streven ernaar om binnen 72 uur jouw foto’s toe te sturen. Het kan zijn dat dit langer duurt, de maximale afwikkelingstijd zal 14 dagen zijn. We zijn nog aan het testen hoe dit concept in zijn werking gaat en hoe snel we alles kunnen afwerken.

Je ontvangt een hoge resolutie beeld met een langste zijde van 30cm en je ontvangt een lage resolutie die je makkelijk kan gebruiken op je telefoon en op het web.

In principe mag je alles doen met je foto’s. Het enige wat daarop is uitgesloten is het commercieel exploiteren van de foto voor een merk. Je foto mag wel gebruikt worden voor redactioneel werk, setcards, cadeau voor je moeder, poster op je kamer, LinkedIn, Instagram, etc. etc..

Over de organisatie

Sopho is ontstaan uit de behoefte om goede dingen te doen met de talenten die je hebt. De oprichters van Sopho wilden meer doen met hun talenten dan alleen maar fotografie voor bedrijven, bladen of hun portfolio’s. Vanuit dit idee hebben ze een concept bedacht dat aan de ene kant topfotografie toegankelijk maakt voor een breder publiek en tegelijkertijd geld in te zamelen voor een goed doel.

Sopho is een stichting die staat ingeschreven in het handelsregister onder het KVK-nummer: 75039230. De stichting bestaat uit een bestuur van vier leden. Voorzitter Hendrik Hofstra, Penningmeester Geert Pelsma, Research & Development Jitske Serné en Secretaris Martin Sweers.

Voor nu is er gekozen om de Plastic Soup Foundation te steunen maar de stichting sluit niet uit dat in de toekomst ook andere initiatieven worden gesteund. Sopho zal zich wel blijven richting op relatief kleinschalige non-profit organisaties waar wij een verschil voor kunnen maken.

Sopho is een stichting zonder winstoogmerk, dit houdt in dat alle vrijwilligers inclusief de fotografen en het bestuur niet worden betaald voor hun diensten. Er worden wel kosten gemaakt zoals de huur van de locatie, website, marketing enz. We proberen de kosten te minimaliseren om een maximale donatie aan het goede doel na te streven. We streven ernaar de kosten niet hoger te laten zijn dan maximaal 20% van de omzet. Daarnaast wordt er een extra 10% van de totale omzet gereserveerd voor toekomstige events. Op deze manier kan Sopho op eigen benen staan en kosten dekken voor locatie, website, advertenties en backoffice. Dit met als overkoepelend doel om vervolgens de donaties aan de goede doelen verder te laten stijgen.

Dat kan en wij zorgen dat het 100% terecht komt bij de Plastic Soup Foundation. Wil je voor of achteraf extra doneren? Neem contact op met info@sopho.nl. Tijdens het event kun je ook voor cash donaties terecht bij de hostesses.